Marketingowa Strona Masz pytania? Zadzwoń!
500 400 706
   7761521

Jak zwiększyć skuteczność strony WWW

Wielu właścicieli firm dwoi się i troi nad problemem niskich zysków ze strony. Od czasu zapłacenia webmasterowi, zwrot z inwestycji jest mały. W artykule opiszę w jaki sposób optymalizacja strony może zapewnić wysoką skuteczność i wielu stałych klientów. Zbudujesz dzięki temu dobrą witrynę, polepszając także pozycję w wyszukiwarkach.



Podstawowa rzecz od której musisz zacząć (jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś) to odpowiedź na pytania: „kim jest mój klient, czego potrzebuje, w jakim jest wieku” itp. Im lepiej go znasz, tym szybciej do niego dotrzesz. Celem strony będzie pozyskanie takiego kupującego.

Grafiki są poglądowe:

Kim jesteś i co sprzedajesz?

oferta

Strona główna z ofertą

Najczęstszym błędem jest zamieszczanie na stronie głównej, informacji o swojej firmie. Zamiast tego zaprezentuj swoją ofertę, zawierając takie podpunkty jak: skrót produktów/usług, lista korzyści, nagranie audio/wideo, wyróżniki, odnośniki do dalszej lektury (np. realizacji i referencji).

Promocje

oferta

Umieszczenie promocji w widocznym miejscu zachęci klientów do zakupu, a Twoja firma zyska miano jeszcze bardziej atrakcyjnej.

oferta

Szybki kontakt

Gdzieś na wierzchu muszą widnieć dane teleadresowe np.: telefon, e-mail, skype, GG, button chatu z konsultantem, adres firmy. Dzięki temu, przeglądając treść dowolnej podstrony będzie można się z Twoją firmą łatwo skontaktować.


Zwiększ zaufanie

Zakładka kontaktowa

Celem podstrony „kontakt” jest także wzbudzenie zaufania. Należy zwiększyć ilość form komunikacji, dodać mapę dojazdu, formularz zapytania, sylwetkę minimum jednego pracownika (zdjęcie, podpis, funkcja w firmie).

oferta

Referencje

Najlepszym rozwiązaniem jest umieszczenie referencji w formie pisemnej (skany). Jeśli jednak nie dysponujemy innymi, swoją funkcję spełnią opinie w postaci tekstu. Wtedy najlepiej stworzyć wizualnie w HTML-u chmurki z treścią, a obok umieścić zdjęcie twarzy klienta.

Certyfikaty, nagrody, wyróżnienia

oferta

Certyfikaty dają klientowi kolejną gwarancję, zaświadczając o powadze i rzetelności firmy. Istnieje wiele certyfikatów i znaków do wklejenia na swoją stronę: Rzetelna Firma, Słucham swoich Klientów, Certyfikat Wiarygodności Biznesowej, Solidna Firma, Pewny Kontrahent, Rzetelny Kontrahent, Ideał Biznesu, Bezpieczny eSklep, Wiarygodna Firma, Zaufana Firma, Uczciwa Firma, Firma Przyjazna Klientowi, Firma Regionu, Sprawdzona Firma.

oferta

Bądź specjalistą – bloguj!

Prowadzenie bloga eksperckiego daje wielorakie korzyści. Po pierwsze – pisząc artykuły na poszczególne tematy (frazy, na które się pozycjonujesz), przyciągasz do bloga czytelników z wyszukiwarek.

Po drugie – podsuwasz ludziom rozwiązania ich problemów, a oni zapamiętują taką osobę i w krótkim czasie stają się Twoimi klientami. Eksperci są również wyróżniani i zauważani przez media lokalne (miejskie, regionalne) i ogólnopolskie.. często dzięki blogom.

oferta

Zyskaj kontakt z przyszłym klientem

W wielu przypadkach dopiero po kilkukrotnym spotkaniu osoby z Twoją firmą, ta staje się klientem. Wielu odwiedzających stronę po prostu ją zamknie z różnych powodów. Można to na szczęście zminimalizować:

  1. zintegrować stronę z portalami social-media (np. : Facebook, YouTube, Google+);
  2. wstawić interesującą subskrypcję tematyczną (własny kurs, raport, doświadczenie/studium przypadku);
  3. umieścić newsletter.

oferta

Tym sposobem uzyskujemy efekt nie tylko wtedy, kiedy wejście na stronę nie od razu kończy się sprzedażą.

 

Pokaż ruch w firmie

oferta

Sporadycznie stosowaną metodą, choć dobrze znaną w handlu jest pokazanie przyszłemu klientowi, ilości innych osób zebranych wokół firmy w tej chwili. Pod warunkiem, że jest się czym pochwalić, można umieścić na stronie mały licznik osób on-line, ilości komentarzy na blogu w danym wpisie, ilości udzielonych odpowiedzi na pytania, ilość zrealizowanych zamówień w tym roku etc.

Jednemu z moich klientów zainstalowałem licznik kilometrów na górze sklepu internetowego. Pokazuje dystans, jaki przejechali jego klienci na zakupionych u niego oponach.

 

Czas na zakup

Kiedy klient dokonał wyboru i podjął decyzję by kupić produkt lub skorzystać z Twojej usługi, trzeba stworzyć ku temu idealne możliwości. Oprócz wspomnianej zakładki kontaktowej i boksu „szybki kontakt” (rozmowa telefoniczna daje największe szanse powodzenia), część klientów będzie wolała skorzystać z formularza wyceny i formularza zamówienia.

oferta

System rezerwacji usług

W części biznesów idealnie sprawdzi się zyskujący na popularności system rezerwacji usług. Na przykład strona „Znany Lekarz” oferuje wbudowane kalendarze z możliwością rezerwacji terminu wizyty. Narzędzia tego typu mają wiele przydatnych funkcji jak: automatyczne przypominanie SMS-em o terminie wizyty. Przykładem takiego systemu jest Rezervante.pl

oferta

By zwiększyć ilość poleceń

Sprawdzą się widgety „Lubię to” (Facebook), „Udostępnij” (Google+), oraz polecanie (e-mail, wykop itp.). Lukratywne może być założenie własnego programu partnerskiego. Z doświadczenia wiem, że partnerzy linkujący do naszej witryny, potrafią zwiększyć ilość zamówień i polepszyć naszą pozycję w wyszukiwarkach.

 

Optymalizacja

oferta

Wersja mobilna i poprawne wyświetlanie strony

Dostęp do internetu poprzez narzędzia inne niż komputer (telefony, tablety itp.) jest coraz bardziej powszechny. Witryna musi dobrze wyglądać na każdym z tych urządzeń i na każdej z przynajmniej kilku najpopularniejszych przeglądarek internetowych (Mozilla Firefox, Internet Explorer, Opera, Safari, Chrome).

Szybkość wczytywania strony

oferta

Nie zawsze estetyka wizualna idzie w parze z szybkim wczytywaniem całej witryny. Nie można kazać klientowi czekać zbyt długo na załadowanie oferty i zakładek. Wyszukiwarki (Google, Bing itp.) mogą brać to pod uwagę w swoich wynikach i w jakimś stopniu faworyzować szybsze strony.

Polityka cookies

Na początku roku weszła w życie nowelizacja Prawa Telekomunikacyjnego, przez którą właściciele stron na potęgę szpecą swoje witryny dużymi komunikatami o plikach cookies. Nie jest to konieczne, bowiem małe i nieinwazyjne alerty nie zostały zabronione.

oferta

oferta

Wyszukiwarka i pomoc

Wyszukiwarka na rozbudowanej stronie ułatwi klientowi znalezienie informacji. Stwórz także dział pomocy z odpowiedziami na najczęściej zadawane pytania. Zaoszczędzisz czas na powtarzaniu tego samego kilku różnym klientom.

oferta

Ankiety

To sposób na otrzymanie feedbacku o swoich produktach, usługach, obsłudze klienta, zapotrzebowaniu itp.

Warto zwrócić też uwagę na elementy jak: drukowanie treści strony, ścieżka strony, krótkie adresy URL. Optymalizując witrynę pod wyszukiwarki (Google, Bing itp.), część firm mogłaby się wyróżnić w Google’u za pomocą miniaturki twarzy obok nazwy strony.

oferta

Oszczędź na hostingu

Wiele firm dało się skusić reklamie, trzymając swoje strony na drogich i niedopasowanych do swoich potrzeb serwerach. Bez sensu przepłacać 3-krotnie, dlatego proponuję przenieść strony i pocztę na tańszy, sprawdzony i dostosowany do swoich potrzeb hosting. Tak, by nie płacić za przestrzeń i transfer, których i tak nie wykorzystujemy.

oferta

Statystyki odwiedzin

Na koniec, aby m.in. znać ilość odwiedzin, źródła, czas wizyt i przeglądane podstrony, warto zainstalować statystyki odwiedzin. Na samym początku polecam wybrać „Piwika”. Jeśli na stronie jest przyzwoity ruch, dopiero wtedy można pokusić się o Google Analytics. Dlaczego? Google, udostępniając tak potężne narzędzie, prawdopodobnie bierze pod uwagę ilość odwiedzin strony i również na tej podstawie daje witrynie zasłużoną pozycję.

 

Podane rozwiązania zwiększą ilość konwersji, czas przebywania na stronie, ilość osób powracających i liczbę odwiedzin z wyszukiwarek. Warto przy okazji zmian zoptymalizować kod źródłowy HTML strony, co jest niezbędne przed zaczęciem pozycjonowania w wyszukiwarkach.



Jeśli masz jakiekolwiek pytania lub chciałbyś przeprowadzić optymalizację swojej witryny, jestem do usług.




  tel. 500 400 706